Nasz najnowsza oferta !!!
Systemy aromaterapii dla salonów SPA, kosmetycznych, fryzjerskich jak również dla Waszego domu, aby atmosfera relaxu przeniosła się z Waszego ulubionego SPA do zacisza domowego
Systemy aromaterapii dla salonów SPA, kosmetycznych, fryzjerskich jak również dla Waszego domu, aby atmosfera relaxu przeniosła się z Waszego ulubionego SPA do zacisza domowego
Aż 75% naszych emocji wyzwala się pod wpływem dochodzącego do nas zapachu!
Bardzo niska efektywność kampanii brandingowych wynika z faktu , że większość narzędzi jaka jest wykorzystywana przy ich tworzeniu to narzędzia odwołujące się do jednego zmysłu: zmysłu wzroku. Okazuje się, że aż 83% wszystkich komunikatów komercyjnych opiera się o wzrok. Jeśli wykorzystamy w przekazach marketingowych drugi najpopularniejszy zmysł jakim jest słuch to odsetek rośnie do 94%!
Jednak nasz odbiór świata realnego jest nieco odmienny. Aż 75 % codziennych emocji podejmowanych jest pod wpływem dochodzącego do nas zapachu.
Codziennie do przeciętnego konsumenta dociera w każdej sekundzie 11 milionów bitów (13,75MB!!!) informacji, które są rejestrowane przez nasz mózg. Przekłada się to na ponad 1000 komunikatów!!! Takiego ogromu informacji nie jest w stanie w ciągu sekundy dopuścić do świadomości nasz mózg. Wybiera wiec tylko najważniejsze informacje. Reszta jest filtrowana i nie dopuszczana do świadomości. Jedynie doznania zapachowe docierają do nas mimochodem i nie są w żaden sposób filtrowane. Oddziaływają na nas nawet wtedy kiedy nie zdajemy sobie z tego sprawy. Zmysł węchu jest jedynym zmysłem połączonym z naszym układem limbicznym, który odpowiada za powstawanie emocji, bezpośrednio bez żadnych barier w postaci świadomości.
Nasz zmysł węchu jest najsilniejszym organem wpływającym na nasze emocje. Potwierdził to Martin Lindstrom w swoich badaniach przeprowadzanych również w Polsce, stwierdzając że aż75% naszych codziennych emocji wyzwalanych jest przez zapach!!!
Wyobraźmy sobie wiec jak wielki potencjał kryje nasz nos. Zważając na kolejne badania , które mówią o bezpośrednim powiązaniu zapachu w miejscu sprzedaży ,a rosnącymi wynikami sprzedaży osiąganymi przez firmy stosujące zapach jako jeden z elementów marketingu, ignorancją było by pomijać zmysł węchy klienta w swoim planie marketingowym!
Marketing zapachowy nie jest więc niczym innym jak niezwykle silnym narzędziem w rękach marketerów dzięki któremu można nadać niepowtarzalny wizerunek miejsca , sprawić aby przebywało się w nim przyjemniej, pamiętało je i chętnie do niego wracało! Dzięki zapachowi w powiązaniu z oddziaływaniem na pozostałe nasze zmysły można stworzyć pro-zakupową atmosferę, która wpływając na nasze emocje sprawi, że nasza marka nabierze wartości w oczach klienta.
Jeśli podchodzicie Państwo poważnie do przyszłości swoich firm nie bagatelizujcie tak istotnej rzeczy jaką jest zapach. W zakładce AromaFakty znajdziecie informacje ,które tylko utwierdzą Państwa w tym jak ogromna rolę odgrywa w naszych codziennych wyborach zmysł węchu.
LOGO ZAPACHOWE
· 75% naszych emocji jest generowanych przez zmysł węchu
· kombinacja zapachu i doznań wzrokowych jest silniejsza i efektywniejsza niż przekaz wizualny odrębnie
· nasze dobre samopoczucie zależy od odpowiednio dobranego zapachu
Kiedy przekaz marketingowy jest oparty o jak największą ilość naszych zmysłów, ma najsilniejszy ładunek emocjonalny. Badania donoszą, że lojalność wobec marki rośnie o 30%, jeśli angażuje się więcej niż 1 zmysł i aż o 70% kiedy zaangażowane są 3 zmysły.
W tym kontekście warto pomyśleć o stworzeniu swoistego zapachowego ID (logo zapachowego)
Zapach korporacyjny jest niebanalny i niebagatelny. Niezwykle silnie wyróżniający markę na rynku. Zapach korporacyjny stworzony jest z najwyższej jakości komponentów. Możliwy jest do zastosowania w :
· aroamtyzatorach powietrza
· pachnącym papierze firmowym,
· pachnących ulotkach i wizytówkach
· niewielkich aerozolach do szybkiego nawonienia pomieszczenia
Tworzony jest przez najlepszych perfumiarzy na świecie pracujących dla takich firm jak Dior, Armani, Davidoff, Lancaster, Jil Sander, Gianfranco Ferre i wielu wielu innych.
Jakie Są profity wynikające z aromamarketingu?
konkretne korzyści dla firm to:
· poprawa wizerunku firmy
· stworzenie przyjaznej atmosfery do sprzedaży
· stworzenie atmosfery niebanalności i wyjątkowości
· pozytywny wpływ na klienta
· zwiększenie sprzedaży
· poprawa komunikacji z klientem
· wpływ na zapamiętywanie i kojarzenie naszej firmy przez naszego klienta
· tworzenie logo zapachowego firmy
Zastosowanie odpowiednio dobranego zapachu wpływa w znaczący sposób na postrzeganie naszej firmy przez klientów:
· Przyjemny zapach sprawia, że przyjemniej się nam przebywa w danym miejscu
· Nadanie zapachu firmie powoduje stworzenie miłej atmosfery niebanalności i dodaje charakteru takiemu miejscu
· Zastosowanie zapachu zawsze kojarzy się z czystością i higieną
· Zapachy wiążą klienta z danym miejscem emocjonalnie
· Zapach tworzy atmosferę swobody i zaufania
· Zapach polepsza nastrój i odczucia klientów
· skłania klientów do dłuższego pobytu
· wpływa na wzrost chęci zakupu
· polepsza komunikację z klientem
· Zapachy i wonie posiadają właściwości pobudzające i stymulujące, przywołują wspomnienia i wzbudzają pragnienia.
· Zapachy pozwalają stworzyć image firmy
· Tworzą atmosferę ,która wpływa na wzrost sprzedaży
· Zastosowanie kompozycji zapachowych wywołuje efekt dobrego samopoczucia
· Pozwala zastosować tzw. Ceny z dopłatą
Najnowsze komentarze