Aromamarketing – chwyć Klienta za nos i sprowadź do salonu !!!

Nasz najnowsza oferta !!!
Systemy aromaterapii dla salonów SPA, kosmetycznych, fryzjerskich jak również dla Waszego domu, aby atmosfera relaxu przeniosła się z Waszego ulubionego SPA do zacisza domowego :)
Aż 75% naszych emocji wyzwala się pod wpływem dochodzącego do nas zapachu!



Bardzo niska efektywność kampanii brandingowych wynika z faktu , że większość narzędzi jaka jest wykorzystywana przy ich tworzeniu to narzędzia odwołujące się do jednego zmysłu: zmysłu wzroku. Okazuje się, że aż 83% wszystkich komunikatów komercyjnych opiera się o wzrok. Jeśli wykorzystamy w przekazach marketingowych drugi najpopularniejszy zmysł jakim jest słuch to odsetek rośnie do 94%!
Jednak nasz odbiór świata realnego jest nieco odmienny. Aż 75 % codziennych emocji podejmowanych jest pod wpływem dochodzącego do nas zapachu.

Codziennie do przeciętnego konsumenta dociera w każdej sekundzie 11 milionów bitów (13,75MB!!!) informacji, które są rejestrowane przez nasz mózg. Przekłada się to na ponad 1000 komunikatów!!! Takiego ogromu informacji nie jest w stanie w ciągu sekundy dopuścić do świadomości nasz mózg. Wybiera wiec tylko najważniejsze informacje. Reszta jest filtrowana i nie dopuszczana do świadomości. Jedynie doznania zapachowe docierają do nas mimochodem i nie są w żaden sposób filtrowane. Oddziaływają na nas nawet wtedy kiedy nie zdajemy sobie z tego sprawy. Zmysł węchu jest jedynym zmysłem połączonym z naszym układem limbicznym, który odpowiada za powstawanie emocji, bezpośrednio bez żadnych barier w postaci świadomości.

Nasz zmysł węchu jest najsilniejszym organem wpływającym na nasze emocje. Potwierdził to Martin Lindstrom w swoich badaniach przeprowadzanych również w Polsce, stwierdzając że aż75% naszych codziennych emocji wyzwalanych jest przez zapach!!!
Wyobraźmy sobie wiec jak wielki potencjał kryje nasz nos. Zważając na kolejne badania , które mówią o bezpośrednim powiązaniu zapachu w miejscu sprzedaży ,a rosnącymi wynikami sprzedaży osiąganymi przez firmy stosujące zapach jako jeden z elementów marketingu, ignorancją było by pomijać zmysł węchy klienta w swoim planie marketingowym!

Marketing zapachowy nie jest więc niczym innym jak niezwykle silnym narzędziem w rękach marketerów dzięki któremu można nadać niepowtarzalny wizerunek miejsca , sprawić aby przebywało się w nim przyjemniej, pamiętało je i chętnie do niego wracało! Dzięki zapachowi w powiązaniu z oddziaływaniem na pozostałe nasze zmysły można stworzyć pro-zakupową atmosferę, która wpływając na nasze emocje sprawi, że nasza marka nabierze wartości w oczach klienta.
Jeśli podchodzicie Państwo poważnie do przyszłości swoich firm nie bagatelizujcie tak istotnej rzeczy jaką jest zapach. W zakładce AromaFakty znajdziecie informacje ,które tylko utwierdzą Państwa w tym jak ogromna rolę odgrywa w naszych codziennych wyborach zmysł węchu.

LOGO ZAPACHOWE
·         75% naszych emocji jest generowanych przez zmysł węchu
·    kombinacja zapachu i doznań wzrokowych jest silniejsza i efektywniejsza niż przekaz wizualny odrębnie
·         nasze dobre samopoczucie zależy od odpowiednio dobranego zapachu

Kiedy przekaz marketingowy jest oparty o jak największą ilość naszych zmysłów, ma najsilniejszy ładunek emocjonalny. Badania donoszą, że lojalność wobec marki rośnie o 30%, jeśli angażuje się więcej niż 1 zmysł i aż o 70% kiedy zaangażowane są 3 zmysły.

W tym kontekście warto pomyśleć o stworzeniu swoistego zapachowego ID (logo zapachowego)
Zapach korporacyjny jest niebanalny i niebagatelny. Niezwykle silnie wyróżniający markę na rynku. Zapach korporacyjny stworzony jest z najwyższej jakości komponentów. Możliwy jest do zastosowania w :
·         aroamtyzatorach powietrza
·         pachnącym papierze firmowym,
·         pachnących ulotkach i wizytówkach
·         niewielkich aerozolach do szybkiego nawonienia pomieszczenia

Tworzony jest przez najlepszych perfumiarzy na świecie pracujących dla takich firm jak Dior, Armani, Davidoff, Lancaster, Jil Sander, Gianfranco Ferre i wielu wielu innych.

Jakie Są profity wynikające z aromamarketingu?
konkretne korzyści dla firm to:
·         poprawa wizerunku firmy
·         stworzenie przyjaznej atmosfery do sprzedaży
·         stworzenie atmosfery niebanalności i wyjątkowości
·         pozytywny wpływ na klienta
·         zwiększenie sprzedaży
·         poprawa komunikacji z klientem
·         wpływ na zapamiętywanie i kojarzenie naszej firmy przez naszego klienta
·         tworzenie logo zapachowego firmy

Zastosowanie odpowiednio dobranego zapachu wpływa w znaczący sposób na postrzeganie naszej firmy przez klientów:
·         Przyjemny zapach sprawia, że przyjemniej się nam przebywa w danym miejscu
·   Nadanie zapachu firmie powoduje stworzenie miłej atmosfery niebanalności i dodaje charakteru takiemu miejscu
·         Zastosowanie zapachu zawsze kojarzy się z czystością i higieną
·         Zapachy wiążą klienta z danym miejscem emocjonalnie
·         Zapach tworzy atmosferę swobody i zaufania
·         Zapach polepsza nastrój i odczucia klientów
·         skłania klientów do dłuższego pobytu
·         wpływa na wzrost chęci zakupu
·         polepsza komunikację z klientem
·   Zapachy i wonie posiadają właściwości pobudzające i stymulujące, przywołują wspomnienia i wzbudzają pragnienia.
·         Zapachy pozwalają stworzyć image firmy
·         Tworzą atmosferę ,która wpływa na wzrost sprzedaży
·         Zastosowanie kompozycji zapachowych wywołuje efekt dobrego samopoczucia
·         Pozwala zastosować tzw. Ceny z dopłatą
Źródło Marcin Kasprzak 
Specjalista i prekursor Aromamarketingu w Polsce